dinsdag 4 juli 2017

Trendy Tuesday - Interior: Kurk


Welkom bij de eerste Trendy Tuesday op mijn blog! Als er iets is wat mij bezig houdt zijn het trends. Constant ben ik bezig met het zoeken naar nieuwe trends voor de komende tijd. Het leek mij leuk om deze trends een keer per week met jullie te delen. Ik heb gekozen om dat op de dinsdag te gaan doen, dus vandaar de naam Trendy Tuesday. Deze week wil ik het hebben over kurk dat steeds meer voorkomt in het interieur. Lees snel verder!


Kurk is sinds een tijdje in opkomst, maar de laatste tijd is het weer erg populair geworden. De afgelopen jaren werd het bijna niet meer gebruikt in het interieur, terwijl het daarvoor een hip en veelgebruikt materiaal was. Kurk is erg stijlvol en door de kleur en textuur voegt het warmte toe aan de ruimte. Daarnaast is het gebruiken van kurk veel beter voor het milieu dan het gebruiken van andere materialen én kurk verbetert de akoestiek.

Dit materiaal wordt overal toegepast. Het wordt gebruikt op muren, als trap, als kruk, als tafel en ga zo nog maar even door. Ik vind het een erg mooi materiaal om te gebruiken, vooral in combinatie met veel groen.

Wat vinden jullie van het gebruik van kurk in het interieur?


Linkjes naar de afbeeldingen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten